Köpvillkor
KÖPVILLKOR - DISPLAY PROJEKT
Beställning
För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att DisplayProjekt.se lider ekonomisk skada, polisanmäls. DisplayProjekt.se friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i DisplayProjekt.se sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan ej heller garanteras återge exakt utseende och beskaffenhet. Alla ordinarie beställningar sker via Internet. Vid orderläggning på ett konto registrerat som företag är i alla avseenden det registrerade företaget att ses som avtalsbunden juridisk part.
Priser
Samtliga priser i Display Projekts webbutik visas exklusive moms. Priserna för produkter med bildproduktion förutsätter ett korrekt och tryckfärdigt original om inte annat anges. Vid hjälp av originalframställan och för grafiskhjälp så tar vi 800:-/timme. För att våra kunder skall veta precis vad kostnaden blir så görs ett fastpris för en uppgift alltid upp på förhand innan påbörjat arbete. Innan vi skickar fil till tryck så behöver vi alltid ett godkännande av korrektur.
Betalning
Display Projekt erbjuder för närvarande följande betalningsalternativ i vår webbutik. Kortbetalning Online - köp med Visakort eller Mastercard Förskottsbetalning - Betalning sker i förskott till vårt bankgiro. Faktura - Betalning mot faktura. 20 dagar netto efter kreditprövning. Vi gör en kreditutvärdering vid alla fakturaköp. Alla fakturakunder kommer att kreditprövas. För privatkunder gäller alltid förkottsbetalning eller online betalning.
Tryckoriginal & tolerans
Original filer måste levereras enligt våra riktlinjer och önskemål. DisplayProjekt.se gör alltid en grundkontroll av tryckoriginal som en del av vår service och meddelar alltid beställaren om några tveksamheter finns. DisplayProjekt.se ansvarar dock inte för eventuellt dolda fel i av kund skapat original. Tolerans - Vid produktframställning så kan avvikelser i färg och format förekomma bland annat p ga olika bildskärmskalibreringar. Vid dessa tillfällen så kan inte reklamationsrätten tillämpas. För så bra färgmatchning som möjligt rekommenderar vi att ni i samband med beställningen skickar önskemål om pantone nummer om de färger ni vill matcha så nära som möjligt.
Frakt & leverans
Normalt skickar vi paket med UPS eller Schenker. UPS och Schenker levererar direkt till företagsadress eller hem till privatpersoner. Leveranstiden är normalt mellan 3 - 7 arbetsdagar beroende på vald produkt. Observera att delar av Norra Sverige samt visa mer svårt tillgängliga och avlägsna orter ibland kan dröja någon extra arbetsdag för fraktbolag med utkörningen. Normaltfrakt - DisplayProjekt.se debiterar frakt baserat på storlek och vikt av de produkter som beställs. För varje beställning tillkommer endast en fraktkostnad, beräknad utifrån den produkt i ordern med högst fraktkostnad, oavsett antal produkter. Fraktkostnaden läggs till direkt i kassan och gäller för leverans till ett angivet leveransställe. Expressfrakt – för expressfrakt gäller ett på förhand mellan kund och displayprojekt.se överrenskommet pris. Återförsäljare - Återförsäljare åt Display Projekt har inte den subventionerade frakten utan betalar den faktiska fraktkostnaden från varje inköpstillfälle. Besked om fraktkostnad ges då inför varje köp Transportskador - Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Föresenad leverans – DisplayProjekt.se från säger sig allt ansvar för förseningar som uppkommit hos fraktbolaget som står för leverans ut till kund.
Ångerrätt & returer
Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt hos DisplayProjekt.se från det att kunden tagit emot varan, enligt distansavtalslagen. Ska du returnera produkten så måste du kontakta oss först, antingen via mejl eller telefon. Du som kund står för returfrakten vid retur eller ånger av köp. Och måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från det fraktbolag som ni använt för returfrakten. Vid utnyttjande av 14-dagars ångerrätt för privatpersoner så återbetalar DisplayProjekt.se hela beställningen inklusive fraktkostnaden till kund, kostnaden för returfrakt bekostas dock av kund. Produkter som specialanpassats med t ex tryck och där har fått en personligprägel omfattas inte av ångerrätt. Vid godkänd reklamation så återbetalar DisplayProjekt.se hela beloppet inklusive fraktkostnaden inom 20 dagar. Har ni betalat med kort så för vi över pengarna till ert kort. Har ni betalat på faktura eller i förskott så återbetalar vi pengarna till er bank efter önskemål om bankkonto, bankgiro eller postgiro. Produkter som försetts med tryck eller på annat vis specialanpassats efter kunds önskemål och därmed fått en personlig prägel så gäller inte ångerrätten. Om en vara skadas eller kommer bort under transporten från DisplayProjekt.se på väg till kund ska DisplayProjekt.se ses som ansvarig. Om en vara skadas eller kommer bort om kund på eget initiativ återsänder den ska kund som är avsändare ses ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att alla försändelser packas noga i originalförpackning eller likvärdigt emballage. Returförsändelser bör skickas som spårbar sändning. Returer skickas till Display Projekt Limhamnsvägen 111 - 113 SE-216 48 Limhamn.
Garanti & reklamation
Produkter från DisplayProjekt.Se levereras med de garantier som tillverkare eller leverantörer erbjuder oss. Garantin är även personlig vilket innebär att du som köpt en produkt i andra hand inte kan få produkten reparerad hos oss. Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Fel på produkt som anmärkes på ska ha uppkommit före eller vid leveranstillfället. För fel som uppstår efter leverans kan inte DisplayProjekt hållas skyldig om felet uppstår till följd av kunds oaktsamhet eller ovarsam hantering som ej är förenlig med produktens utformande eller förväntade användning. Reklamation ska skickas in skriftligt till DisplayProjekt som e-post eller brev e-post: info@displayprojekt.se Display Projekt Kilian Zollsgatan 7D SE-217 56 Malmö Du som konsument/köpare betalar eventuella returkostnader i de fall du som konsument utnyttjar eventuell ångerrätt. DisplayProjekt.se betalar eventuella returkostnader för retur av reklamerad produkt. Den skriftliga reklamationen skall innehålla kundnummer, ordernummer samt orsak till reklamation och gärna dokumentation i form av bifogade bilder. I normalfall återkommer vi inom en arbetsdag med besked om utfall av granskad reklamation. Vid godkänd reklamation så återbetalar DisplayProjekt.se hela beloppet inklusive fraktkostnader inom 20 dagar.
Behandling av personuppgifter
För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. När du mailar oss sparar vi alltid konversationen, detta för att kunna gå tillbaka till ett specifikt ärende i framtiden om det krävs. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta oss på info@displayprojekt.se. För mer information om hur vi levera upp till GDPR som från den 25 maj 2018 ersätter den gamla PUL lagen besök gärna vår sida för Intrigitetspolicy och Cookies.
Skiljedom eller tvist
DisplayProjekt.se följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist gällande reklamationer.
Äganderättförbehåll
Alla varor förblir DisplayProjekt.se egendom tills dess full betalning erlagts.
Force majeure
DisplayProjekt.se är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Övrig information
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att en bild återger produktens exakta utseende samt beskaffenhet.
Ikraftträdandedatum 2018-05-24

